10 de nov. 2017

Castanyada familiar “Fent Amics”

Un any més vam gaudir de la Castanyada de FENT AMICS, enguany a Viladrau, el 4 i 5 de novembre. El temps amenaçava el cap de setmana però les ganes i la il·lusió no ens van frenar. I el temps ens va acompanyar.

Sortíem dissabte al matí i fent ruta amb els cotxes fins a Viladrau arribem a la casa. I la primera sorpresa la tenim quan veiem la casa on ens allotjarem: una antiga casa senyorial! Un cop instal·lats a les habitacions comencem una excursió per visitar el castanyer de les nou branques. Un camí fàcil i planer que ens regalava unes vistes magnífiques als peus del Montseny,  amb els colors típic de tardor i amb el sol acompanyant-nos durant tota l’excursió.
A la tarda, els joves fan una gimcana que havien preparat per als més petits. Tots entregats a les proves que els feien anar amunt i avall pels voltants de la casa. Feia goig veure’ls tan engrescats.

Mentrestant els grans iniciem l’operació sopar i castanyes. Tothom hi va col·laborar ja fos cuinant, fent foc per a torrar les castanyes o d’altres amenitzant amb les guitarres. El temps ara si, amenaçava amb llamps i trons i veient com la tempesta s’anava apropant. Un cop tot llest, ens seiem al voltant de la taula i fem el sopar de la castanyada en un ambient de molta germanor i moltes bromes.

L’endemà diumenge ens llevem amb una boira molt espessa però poc a poc el sol es va imposant. Arribats el grup nombrós que venien a passar el diumenge, celebrem la missa al jardí de la casa, una missa molt participada i sentida.

Acabada la missa, aperitiu i ja comencem a coure la carn a la brasa. Tot a punt pel gran dinar de diumenge en un ambient de les grans ocasions de FENT AMICS!

Estem molt a gust fent sobretaula però és hora de recollir, dels comiats i de tornar cap a casa.

Permeteu que acabem amb l’agraïment al Xevi per la seva gran tasca (sovint silenciosa) perquè no ens falti de res i sempre amb una voluntat de servei admirable. També als joves (María, Marta i Héctor) que van dedicar-se als més petits amb molta il·lusió i amor i, finalment, a tots els que veu venir per la vostra col·laboració en tot moment i pel bon ambient que vam crear.

Ens veiem a la PUJADA DEL PESSEBRE del proper dissabte 2 de desembre!